woensdag 7 november 2012

Bijna zelfgemaakte schotel zuiders lekkers!

De Belgische rijstfabrikant Bosto wil graag mijn leven - en dat van jou waarschijnlijk ook - gemakkelijker maken. Dus na de gekende rijstzakjes in alle mogelijke smaken - geen geklooi met wegspoelende korrels én gaar in een wip - komt meneer Bosto nu met Bosto Cook, ofte imponeer-je-disgenoten-met-een-zuidelijke-rijstschotel-na-een-dag-van-tien-deadlines. 


Wel, zoiets wekt mijn nieuwsgierigheid. Want ook ten huize Niente di Particolare willen we het wél bijzonder, maar ook eens zonder al te veel poespas. 

Bosto Cook is er in een Spicy- en een Paella-versie. Ik zat al de hele week te bibberen, dus dat kruidige leek me heerlijk pittig en verwarmend. Aangezien er nog altijd iets van een passie voor koken door mijn aderen stroomt, kon ik het niet nalaten de maaltijd-uit-een-doos toch te pimpen. Niet alleen met de gesuggereerde kip, maar ook nog met extra (spicy) kruiding voor dat vlees, twee flinke handen vol champignons - het is tenslotte herfst - en wat fris groen blad.



Je maakt het gedeeltelijk klaar volgens het risotto-principe: rijstkorrels glazig bakken in een scheut olijfolie en vervolgens blussen met bouillon. Alleen, hier giet je de volledige hoeveelheid vocht in één keer in je pan. Tien minuten laten sudderen en smikkelen maar. Neen toch niet, want je bijt je tanden nog stuk. Meer bouillon erbij en tien minuten extra laten sudderen en smullen maar. Mwa... Mijn maag begon steeds luider te protesteren. Dan nog maar een lepeltje bouillon en vijf minuten erbij.

"Schattieieieieieie!! Het eten is klaar!" Ietwat aan de zoute kant, maar wel lekker en pikant. Een krachtige rode wijn erbij, l'Amour - rood en kuchend. "pikant" schreef ik toch - over me en een resem kaarsen rondom ons. Het had echt bijna wat weg van een helemaal-zelf-gemaakte-schotel-zuidelijk-lekkers. 


Nu in uw supermarkt - € 2,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...