woensdag 24 november 2010

Merry Christmas - Part Two

Ik ken iemand die ongelijk heeft wanneer hij zegt dat varkenshaasje het minst smakelijke deel is van het varken. Ik ken iemand die dat stuk van het varken dan nog nooit bij mij aan tafel heeft gegeten. Ik ken iemand die zijn mening zal moeten nuanceren, nadat hij dit voorgeschoteld krijgt:

Op het boodschappenlijstje:
tagliatelle
1 dl room(vervanger)
125 gr mozzarella
halfzongedroogde tomaatjes
peper en zout
vetstof
basilicumblaadjes
1 teentje look
2 varkenhaasje

Aan het fornuis:
Verwarm de oven voor op 200°C. Snij de mozzarella in schijfjes. Trek de blaadjes van de bacilicum. Snij de tomaatjes in reepjes. Pel en plet de look en meng met de vloeibare/gesmolten vetstof (Solo vloeibaar is erg handig in dit geval).

Snij de varkenshaasjes horizontaal doormidden. Bestrijk met het look-boter-mengsel. Beleg 1 helft met de mozzarella, tomaat en basilicum. Dek af met de tweede helft en bind samen met keukentouw.

Leg het vlees in een ingevette vuurvaste schaal (je kan ook kiezen om het eerst rondom aan te bakken) en zet 15-20 minuten in de voorverwarmde oven op 200°C. Draai ze om. Kruid het vlees met zout en peper. Voeg de roomvervanger toe en zet nog eens 5 minuten in de oven.

Snij het vlees in plakjes, garneer met fijngehakte basilicum en dien op met tagliatelle.

Voor 4 personen

Grazie Solo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...