maandag 16 november 2009

Misvattingen in de keuken

De grootste misvatting bestond uit het geloof dat de aarde plat was. De tweede grootste misvatting bestaat uit het geloof dat lekker, of beter - anders -, of beter - kookboekkoken veel tijd vraagt. Ik typ hier geen letters over drie- of meergangenmenu's van Oud Sluis-niveau. Ik heb het over een bord lekker eten na een dag van vervelende bazen en storende collega's.

Een lasagna moet geen uren de beroersels van la mamma hebben ondergaan om je smaakpapillen te prikkelen. Ik ken een versie die op minder dan een halfuur de oven in kan. Een steak net even anders én smakelijk én vers én met groenten staat op tafel te lonken binnen het uur. Of tagliatelli met mosselen, vongole en een verrassend eenvoudige tomatensaus kan je verzachten, troosten, blij maken, rustig stemmen, liefde tonen, doen genieten, verontschuldigen, kussen, plezieren na een halfuur. Zelfs zonder kookvocht... ja, ik geef het toe. ;-)

Rooster dat ciabattabrood nu maar snel en strijk er met een lookteentje over! Smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...