vrijdag 19 juni 2009

De elegantie van buikdans



Ideale en aanstekelijk muziek voor de "kots-step"

De zomer zou heet worden. Zeggen ze me. De zomer zou heel wat "to do's" aanbieden. Zeggen kranten, vrienden, websites. De zomer doet ook het ritme van de bellydanceles stoppen. Voor de laatste keer dit trimester schoven glitterstuks en topjes over het hoofd, werden zwierige rokken aangedaan en Aladinachtige harembroeken gepoft rond de benen getrokken, belletjes rinkelden rond vrouwelijke heupen ... Om dan samen te dansen.

Maar ook nog om te leren en te oefenen. Artemisia had nog twee pasjes voor ons in petto: "drunken step" en "butterfly step". Als dronkaards hadden we hartzeer en gooiden we dat hart richting imaginaire veroorzaker van dat leed. Niet de stap op zich en al zeker niet deze uitleg zullen het halen in de elegantie-top 3 (misschien wel top 50), maar het klinkt wel romantischer, dan "ik voelde een sessie braken aankomen en moest kokhalzen". Rijm dat maar eens met bellydance.

Maar dan hadden we nog geen vlinder gespeeld! Uhum, ik voelde me meer een varken dat wat ballet moves probeerde ten berde te brengen. En heb je dat al eens gezien?! Het ziet er niet echt uit... Het zet wel danig wat lachspieren in werking. Misschien kunnen we die stap dan ook maar beter "bellydance-piggie-style" dopen? Wat denk je, Artemisia?

Ik schrijf me al in voor de workshop "Pink-piggie". En voor de rest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...