zaterdag 14 september 2013

Slapen in het Bos voor een heerlijke time out!

De vibe van een stad zoals Leuven, Gent, Stockholm, London en Kopenhagen, maakt me gulzig. Je bent omringd door al maar wisselende beelden en geluiden en die flow daagt me uit. I like!

Kopje koffie drinken, voorbijgangers gapen, in boekenwinkels snuisteren, bloemen kopen op de markt, proseccootje sippen, nieuwe outfit scoren in de leukste winkel en 's avonds nog snel naar de buurtsuper rennen omdat je toch weer wat vergeten bent. 

De prachtige B&B Slapen in het Bos
Heel handig, lekker hip en vooral heerlijk. Hier staat het leven niet stil. Al is dat soms net waar mijn overladen hoofd nood aan heeft: een time out. Dat laat het de laatste tijd ook zonder pardon geregeld merken. Als je lijf je wat vertelt, dan kun je maar beter maken dat je luistert. 

Dus, prachtige kempenwandeling hier, uitje naar de Nederlandse kust daar (veiligheidshalve plakt er aan die kust ook een leuke stad) en genieten-zen-weekendtrip ginder!

"Ginder", dat is Slapen in het Bos. Mag je gerust letterlijk nemen, al hebben we wel een dak tussen onze slapende lichamen en de bomen. Slapen in het Bos is namelijk niet alleen groen-groener-groenst van omgeving, want in de prachtige Hoge Veluwe, maar is ook de prachtige B&B van Michel en Marielle

Het koppel woont met hun kinderen in het nabije boswachtershuisje en styliste Marielle zorgde ervoor dat wij - en jullie - in een fantastisch mooi ingericht gastenverblijf kunnen logeren. En op adem komen. En dat hoofd leegmaken. En ontsnappen. 


Effe die hele time out en dat zen-gebeuren beu, dan sta je zo - met de fiets, uiteraard, want het blijft toch een genieten-trip - in Apeldoorn (je weet wel, die van "Even Apeldoorn bellen"), Arnhem of het bekende en onuitspreekbare Kroller Muller Museum.

Het duurt nog even, maar ik ben al zo opgewonden als een klein kind om in dat bos te gaan slapen. Ik heb immers de leukste herinneringen aan de streek, het bos, het museum (Van Gogh-reproductie boven mijn kinderbed, fijne verjaardsfeestjes, de heerlijke geuren en kleuren van de Veluwe in november die mijn herfstig karakter mee vormden). 

Bovendien zijn Michel en Marielle ontzettend warm en sympathiek. Nee, ik heb ze nog niet ontmoet, noch gesproken. Ja, dat was dus via e-mail: je moet het maar doen. Plus, we gaan daar wel van hoofd-leegmaken spelen, maar dat huisje heeft een geweldig mooie, uitgeruste keuken! Oh ja, en een houtvuur hebben ze ook!

Gezellige herfststoof met glas wijn voor na die wandeling, here we come!

's Morgens is het dan wel weer niks doen, want je krijgt er een heerlijk vers ontbijtje met broodjes, smulbeleg, een eitje, vruchtensap en een lekker kopje koffie of thee.

Je begrijpt nu toch dat ik aan zoiets absoluut niet kon weerstaan?!

 
 Ook zin in bos, kunst en een leeg hoofd en volle buik na die lekkere stoofpot? 

HIER snuif je de sfeer alvast op
en HIER kun je boeken! 

Doe Michel en Marielle mijn lieve groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...