donderdag 26 september 2013

Meer dan ontbijt

 
Met het idee in het achterhoofd dat ik gezond en evenwichtig bezig ben, wissel ik mijn donkere, belegde boterham 's morgens sinds enige tijd af met een kommetje muesli/havermout met yoghurt en vers fruit. 
 
Goed begonnen, is half gewonnen, dus haalden L'Amour en ik zowat 5 kg haver en consoorten in huis. Aan dat tempo ontbijten wij natuurlijk niet. Bedacht ik me te laat. 
 
 Komt daar net op tijd Quaker - naar mijn idee zowat het bekendste merk in de sectie "havermout" - uit de lucht vallen. Zij weten duidelijk ook dat zoiets elke dag als ontbijt eten, toch vreselijk saai begint te worden en dus waren ze zo vriendelijk er een fijn receptje voor lekkere koekjes bij te steken. 
 
Niet zo gezond en evenwichtig, door de hoeveelheid suiker en boter, maar wel lekker. En zo raakt die 5 kg ook wat sneller op. 
 
 
NODIG
Voor 20 havermoutkoekjes
 
100 g zelfrijzend bakmeel
200 g Quaker Oats
150 g zachte boter of margarine
150 g suiker
2 zakjes vanillesuiker
2 eetlepels melk

DOEN 
Verwarm de oven voor op 175°C. 

Doe alle ingrediënten in een kom, kneed het geheel en maak er een rolletje van. Rol dit in vershoudfolie en laat een uurtje opstijven in de koelkast. 

Snij de rol in plakjes. Leg deze op een ingevet bakvel en laat de cookies gedurende 25 min. mooi bruinbakken in het midden van een voorverwarmde oven van 175°C.


 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...