vrijdag 15 juli 2011

Met de Vespa door het Vlaamse land

Tot voor kort zat ik bijna dagelijks op het snorrend Italiaans icoon dat de Vespa is. Tot voor kort, want op een zomerse dag werd ik als passagier op een prachtige aubergine-grijze Vespa omvergereden door een nitwit in een witte camionette (nvdr, vandaar dus het woord "wit" in "nitwit"). 

Hoewel ik een alerte Vespa-bestuurder omarmde en we amper 5 km/u reden, zat de schrik en de pijn er flink in: te veel idioten onderweg en een te teer velletje. De Vespa-ritjes werden schaarser en ik was niet zo gemakkelijk meer te verleiden tot nochtans heerlijke ritten. 

Hoewel... Met dit ontzettend leuke, nieuwe boek van Borgerhoff & Lamberigts in de hand komt de goesting toch borrelen om langs mooie, rustige wegen te cruisen. Met de Vespa door Vlaanderen bundelt 10 originele dagtrips in heel België - van de Belgische kust tot het Haspengouw - met tips voor de lunch, het diner en zelfs een overnachting. Er zijn telkens een heel duidelijk kaartje en achtergrondinformatie over cultuur en natuur voorzien. Zelfs de nitwit kan zijn Vespa van stal halen, want het is niet alleen de ervaren "Qui Vespa mangia il mela"-man... of vrouw die het boek bedient. Al raad ik die nitwit wel met aandrang aan om NIET in mijn buurt te komen snorren!

Mijn lieve schat, draai de contactsleutel al maar om, ik maak de picknickkoffer klaar! 

Verkoopinfo: Met de Vespa door Vlaanderen, Borgerhoff & Lamberigts, € 22,50

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...