maandag 1 oktober 2012

Je plaats in het heelal

Er was ooit een man die me strategisch - dat woord is ontzettend belangrijk om misbegrip tegen te gaan - betastte om allerlei lichaamspunten te stimuleren. Nog zo'n belangrijk punt: het kaderde in een  reeks shiatsu-behandelingen. Dat deed allemaal heel erg goed, totdat hij begon over "mijn plaats in het heelal". 

Weet je, dat was ontzettend boeiend en ik wist mijn nieuwsgierigheid amper onder de karig aanwezig kussens te verstoppen, maar ergens joeg zijn uitspraak me ook ontzettend veel angst aan. Mijn plaats in het heelal? Ik zou al dolblij zijn als ik wist wat mijn rol, plaats, werk, doel, opdracht hier op aarde zou zijn.

Reading with a cup of tea
Volgens de - en er bestaat geen twijfel, intelligente - man is de herfst mijn beste periode, en dat had heel wat te maken met "die plaats in het heelal", al schiet me nu niet meer te binnen wat de precieze link was. 

Eigenlijk kan ik hem geen ongelijk geven. Ik hou van de lente met z'n ontluikende bloemen en voorzichtig fluitende vogels, van de zomer met de hitte, de lange avonden, de pure smaak van watermeloen, de geur van zonnemelk en de kleur van het ochtendlicht. Maar bovenal hou ik van de herfst: de veranderingen zijn zelden zo duidelijk, in geur, kleur en voelen. 

Hoewel ik eme niet in alles kan vinden, moest ik dan ook gelukzalig glimlachen - zoiets als het equivalent van gelukzalig spinnen van een kat - toen ik volgende lijst las. Ja, voor de chunky boots & socks, de pumpkin coffee cake, de colours, de chunky scarves, het braised meat, cosy mugs, de new Essie collection, maar nee bedankt voor het football food en de pumkin ale. Wat zijn jouw herfstfavorieten? 

1 opmerking:

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...