Daar werd aan de deur geklopt. Niet zo hard geklopt, maar toch stond ik binnen de twee seconden in een niet zo'n oogstrelende badjas met slaapcoiffure aan de voordeur: of ik hier wilde tekenen. En stante pede werd er me het kenmerkende bruine zakje van Nespresso overhandigd.
Mijn linkerwenkbrauw trok in een lichtjes verbaasde kromming omhoog. Ik heb immers geen Nespresso-machine. Ik zweer namelijk bij de beroemde Italiaanse caffettiere. Nu ben ik niet wereldvreemd en kijk ik graag naar George Clooney, dus ook ik heb al verlangend in de Nespresso shops gegluurd, volg als foodie hun nieuwe producten, etc. Nieuwsgierig doken mijn handen dan ook de bruine zak in.
Er kwam uit: een verpakking van drie dozen Nespresso-capsules en een lifestyle-blad gesierd door de culi-goeroe van Down Under, Donna Hay. Mmmmh, spek naar mijn bek. |
We naderen de tijd dat de goede sint zijn ronde doet, dat zijn dikbuikige evenknie ons rond een stekelige boom doet verzamelen en dat we twee weken lang te veel eten en drinken. De periode is ook wel gekend als "eindejaar". En naar mate dat het dichter komt, stelt de koffiefabrikant naar goede gewoonte altijd zijn nieuwe smaak (smaken) voor. Voor dit jaar: Donkere Chocolade, Vanillebloesem en Kers. De aroma's worden gecombineerd met de zachte, volle smaak van een van hun Grand Cru koffies, de Livanto. Smaak, textuur en contrast: drie woorden, één kern.
Ik zou die woorden van de algemeen directeur van Nespresso en het bataljon PR-mensen die hem bijstaan heel graag geloven. Echt héél graag. Niet alleen omdat ik intens kan genieten van een ochtendlijk kopje sterke koffie, maar ook omdat ik als journaliste het toch aan mezelf en bij uitbreiding de wereld (megalomaan, quoi) verplicht ben informatie te checken en dubbelchecken.
Probleem: zoals eerder neergepend, heb ik dus geen Nespresso-machine. Ik ben dan ook naarstig, en dringend, en ongeduldig, en ijverig, op zoek naar iemand (die dan ook nog gezellig en leuk is) die zijn Nespresso-toestel even ter beschikking van de Grote Journalistiek en mezelf wil stellen om deze zogezegde drie woorden met één kern uit te proberen. Intens.
Natuurlijk staat het je vrij om mee te proeven!!!
BeantwoordenVerwijderenOndertussen getest:
BeantwoordenVerwijderen- Donkere Chocolade: heerlijk geurende dampen van pure chocolade stijgen op uit het kopje.
- Kers: een zacht kers-aroma ondersteunt de hele lekker-kopje-koffie-beleving. Verrassend verfijnd, subtiel en lekker!