woensdag 15 september 2010

Goodbye postduif

Ja, de postduif heeft al lang het loodje gelegd. Ze moest het afleggen tegen de postkoets, de fietsbode, het cybernetwerk, magnetische golven. Je zou er voor minder de brui aan geven, vind je niet? Maar al dat oud nieuws heeft wel zijn gevolgen... zoals bij verjaardagen.

Ik hou van pen en papier en schrijf graag kaartjes, mooi uitgezocht, met bloemen, krullen en prinsessen. De hoogmis voor een kaartjesschrijver is kerst of de vakanties. Missen - van welke soort dan ook - hebben me nooit echt mijn aandacht kunnen vasthouden, dus stuur ik het hele jaar door en op verjaardagen kaartjes: impulsief, vol gemeende woorden, liefde, vriendschap en joy.  

Maar door al dat elektronisch oud nieuw geweld lijken mijn kaartjes en hun met zorg genoteerde wensen amper overeind te blijven. Dus heb ik tegenwoordig best wel wat werk met verjaardagen: kaartje is al op de post om dan om 12u 's nachts proberen smsjes te sturen, 's anderdaags na de capucino snel een nieuw smsje om het begin van de verjaardag in te luiden, mailtje sturen met alle beste wensen als ik op het werk ben aangekomen, belletje plegen om te horen hoe het gaat met de jarige en of er al een rimpeltje extra te ontdekken viel die dag én Facebook-pagina's vol liederlijke verjaardagskussen zetten. En dan hebben we nog niet eens met bubbels kunnen klinken!

Be prepared when it is your birthday.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...